final-logo2-text1

متن سربرگ خود را وارد کنید

در دیدار مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موضوع تقدیر بنیاد فرهنگی البرز از ۱۰ نخبه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مطرح شد.

 در ابتدای این دیدار که در تاریخ 5/11/1398 با حضور سرکار خانم دکتر لاری  معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت، آقای دکتر زائری لطف مدیرکل فرهنگی وزارت، آقای دکتر پورقاسم مدیر کل انجمن های علمی وزارت و مدیران بنیاد فرهنگی البرز در محل دفتر معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد، مهندس ارشدی؛ ضمن قدردانی از تشکیل این جلسه، توضیحاتی را در خصوص انگیزه مرحوم البرز از تاسیس و وقف بنیاد و اهداف و نیات ایشان ارائه نمود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز ضمن برشمردن خدمات ارزشمند بنیاد فرهنگی البرز طی چند سال گذشته و با تاکید بر فرهنگ وقف خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا چنین اعمالی در جامعه نهادینه شود و به هر میزان که می‌توانیم فرهنگ وقف به ویژه بخشی از آن را که به تولید دانش، حمایت از نخبگان و دانشجویان کشور مربوط است توسعه دهیم زیرا در این صورت است که به همان میزان زمینه رشد و شکوفایی جامعه را فراهم کرده‌ایم.

مهندس ارشدی با اشاره به نحوه برگزاری همایش های جایزه بنیاد البرز، دقت نظر وزارت بهداشت را در معرفی دانشجویان علوم پزشکی در همایش ملی نخبگان پنجاه و هفتمین سال جایزه بنیاد البرز خواستار شد.

در ادامه این دیدار خانم دکتر لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن اشاره به نوع و سبک زندگی بنیان‌گذار بنیاد فرهنگی البرز؛ بر ذوب بودن مرحوم حسینعلی البرز در خدا و لزوم معرفی و شناساندن ایشان در جامعه به عنوان الگو تاکید نمود.

ایشان با استقبال از معرفی بنیاد فرهنگی البرز و واقف آن در مجموعه های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، از تلاش و همت اعضاء و دست اندرکاران فعلی بنیاد برای ترویج علم، دانش و توسعه کشور، تقدیر کرد و این اطمینان را داد که انتخاب دانشجویان علوم پزشکی با دقت انجام شود تا دانشجویان دارای شرایط علمی بهتر معرفی گردند.

شایان ذکر است در پنجاه و هفتمین سال جایزه بنیاد البرز، در نظر است طی همایش ملی نخبگان از برگزیدگان علمی کشور با اهدای جوایزی نفیس تقدیر شود که از این تعداد ۱۰ نخبه از دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت خواهند بود.