final-logo2-text1

متن سربرگ خود را وارد کنید

متن سربرگ خود را وارد کنید
جایزه البرز
در دو سطح نخبگانی و دانش‌آموزی

جایزه البرز همه ساله در دو سطح کلی نخبگانی مشتمل بر دانشمندان، مخترعین جوان، طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان و سطح دانش‌آموزی به عنوان جایزه حسن تحصیل اعطاء می­‌گردد. این جوایز به صورت کشوری و معمولاً به همراه تجلیل از مقام والای چهره ماندگار، واقف زنده یاد حسینعلی البرز برگزار می­‌شود.

اهم ویژگی‌های اختصاصی جایزه بنیاد البرز

پیشینه

با سابقه‌­ترین جایزه علمی کشور (بیش از نیم قرن قدمت)

استقلال

استقلال هویت و عدم وابستگی مادی به دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی و دولتی

وقف

تنها جایزه علمی بر مبنای سنت حسنه وقف

واجدین شرایط دریافت جایزه حُسن تحصیل از بین دانش‌آموزان ممتاز دوره‌­های تحصیلی متوسطه اول، دوم و نیز فنی حرفه‌ای و کاردانش (هنرستان) در سراسر کشور انتخاب می­‌شوند. این عزیزان در مرحله نخست توسط مسؤولین محترم استان­‌های کشور انتخاب شده و در مرحله نهایی توسط کمیته علمی جایزه بنیاد البرز مورد ارزیابی قرار می‌­گیرند.

در نهایت دانش‌­آموزان برتر استان‌ها با بالاترین امتیاز به عنوان برگزیدگان نهایی کشور انتخاب می­‌شوند و به ایشان، جایزه بنیاد البرز شامل مبلغ نقدی و لوح تقدیر و تندیس همایش اهدا می­‌گردد.

این جوایز از محل درآمدهای موقوفات واقف خیراندیش حسینعلی البرز بوده و بدون هرگونه مشارکت مالی از سوی دیگر افراد خیّر و یا نهادها و ارگان­ها فراهم می‌آید.

درآمدهای بنیاد البرز، طبق نیت واقف در سه محور دیگر نیز به مصرف می‌رسد:

– اعطای جوایز به دانشمندان و پژوهندگان برگزیده ایرانی در داخل و خارج کشور که موفق به کشف یا اختراع، یا موجب التیام آلام بشری و رفاه زندگی انسانی و بالا رفتن حیثیت ایرانی در جامعه جهانی شده‌اند.

– اعطای جوایز سالانه به سپاهیان ممتاز دانش، بهداشت و ترویج آبادانی و دین در سطح کشور.

–اعطای جوایز به نوباوگان و نوجوانانی که از ابتکار، ایده و استعداد خاصی برخوردار باشند.

زمان‌بندی جایزه البرز سال جاری
آخرین اخبار و اطلاعات