final-logo2-text1

متن سربرگ خود را وارد کنید

آیین شصت‌ویکمین سال جایزه البرز در بخش دانش‌آموزی، امروز دوشنبه (۱۵ آبان‌ماه) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس‌سازمان اوقاف و امور خیریه، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، و حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در هتل ارم تهران برگزار شد.

در مراسم اعطای جایزه البرز که با پیشینه‌ای ۶۰ ساله از اندیشه و سرشت پاک مرحوم حسینعلی البرز نشأت گرفته است، از ۴۲ دانش‌آموز نخبه کشور قدردانی شد که از این جمع ۲۵ دانش آموز از مقطع متوسطه اول و ۱۷ دانش آموز از مقطع متوسطه دوم بودند که مفتخر به کسب باسابقه ترین جایزه علمی کشور موسوم به نوبل ایرانی شدند.

در ابتدای این مراسم حیدر ارشدی -مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و دبیرکل جایزه البرز- ضمن محکوم کردن حمله سَبُعانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی به مردم غزه و آرزوی نصرت و پیروزی برای تمامی مظلومان جهان اظهار کرد: چقدر اقبال من بلند است که البرز، این کلمه، این نام، چند صباحی است مرا به انسانی رسانده که همچون البرزِ زیبا در شمال کشورم، خودش را به تمامی خصلت‌های خوب این رشته‌کوه رسانده است؛ حسینعلی البرز. البرز که جایگاهش در آسمان، یقیناً بر سر سفره سبز خدا، کنار بزرگان و نیکان جاودانه است و یادش در زمین تا همواره به نیکی و بزرگی و مهر، بر زبان‌ها جاری. او آینه تابانده، به عالم جویندگان و نام‌آوران راه دانش و تصویر لطف او به تکرار، از همان روز نخست وقف او در بنیاد فرهنگی البرز، تلالؤ یافته است.

وی افزود: البرز راه جویندگان دانش را که به هزار و یک دلیل و مشکل، نمی‌توانسته‌اند در این راه قدم بگذارند، نه به یک نور کوچک، که به چلچراغ نیکی و وقفش، چراغان کرده است. حالا چه بسیار نام‌آوران و اندیشمندان که در جایگاه‌های ارزشمند مدیریتی و علمی که از لطف ایشان در زمان دانش‌اندوزی بهره برده‌اند، خود در حال بهره رساندن به مردم سرزمینمان ایران و حتی دیگر مردمان در سراسر دنیایند و تا زمانی که آنان در حال خدمتند، ثواب و اجر، نصیب بنیانگذار خوش‌فکرِ بنیاد فرهنگی البرز خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز ادامه داد: البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی تمام اموال خود را با تأسیس این بنیاد و با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و با استعداد ایرانی، از طریق اعطای جایزه البرز وقف کرد. جایزه‌ای برخاسته از ایمان، انگیزه و اراده که قصد دارد با حمایت از نخبگان ایران‌زمین، ایشان را در راه تسکین آلام بشری، رفاه زندگی انسانی و ارتقای حیثیت ایران در جامعه جهانی، راهنما و شوق‌آفرین باشد. بیش از نیم قرن از عمر اقدامی که مرحوم البرز به عنوان مبتکر جایزه نوبل ایرانی بنا نهاد، می‌گذرد و تاکنون چندین هزار نفر از نخبگان و پژوهندگان علمی و فرهنگی کشور، مورد حمایت و تشویق این بنیاد قرار گرفته‌اند.

ارشدی تصریح کرد: اندیشه بلندی که امروزه جامعه ما، بیش از هر زمان دیگر، نیازمند تبیین و ترویج آن است تا با اولویت یافتن آن، موجبات پیشرفت علمی کشور، بیش از پیش فراهم آمده و شاهد شکوفایی استعداد‌های گران‌قدر این سرزمین و اعتلای نام ایران عزیزمان باشیم. خداوند دانای توانا را سپاسگزارم که مقارن با شصت و یکمین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز، این توفیق را به ما ارزانی داشت تا آئین شصت و یکمین سال جایزه البرز دانش‌آموزی را با شأنیتی متناسب با منزلت دانش‌آموزان برتر این مرز و بوم عملیاتی نماید تا از این گذر، گامی مؤثر در جهت تعالی ایران عزیزمان در مسیر دانایی برداشته باشد.

دبیرکل جایزه البرز بیان کرد: شیوه اجرای نیت واقف در بنیاد فرهنگی البرز به عنوان متولی با سابقه‌ترین جایزه علمی کشور از طریق برگزاری سالانه مراسم ملی در دو بخش نخبگان و دانش‌آموزی است. در سال جاری، مراسم جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش نخبگان با هدف تجلیل از دانشمندان، فناوران، دانشگاهیان و حوزویان برتر سراسر کشور در نیمه اول سال برگزار شد و امروز شاهد آئین تقدیر از دانش آموزان برتر و برندگان نهایی جایزه البرز در بخش دانش‌آموزی هستیم.

وی افزود: فرایند انتخاب دانش‌آموزان برتر در جایزه البرز ۱۴۰۲ بدین ترتیب بود که به دنبال انتشار فراخوان جایزه البرز و همزمان ابلاغ بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان واجد شرایط از سراسر کشور، از طریق سامانه جایزه البرز به نشانی www.alborzprize.ir  ثبت نام کردند. با خاتمه فرایند ثبت نام و بارگذاری مدارک براساس شاخص‌های اعلامی و بررسی و ارزیابی مستندات دانش‌آموزان از سراسر کشور، انتخاب نهایی از میان افراد واجد شرایط در مهرماه سال جاری برگزار و براساس شاخص‌ها و حدنصاب‌های مکتسبه، دانش‌آموزان برنده جایزه البرز ۱۴۰۲ انتخاب شدند.

ارشدی تصریح کرد: در مراسم امروز، از ۴۲ نفر از دانش‌آموزان برتر فارغ‌التحصیل پایه نهم مقطع متوسطه اول و پایه دوازدهم مقطع متوسطه دوم در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش از سراسر کشور تقدیر می‌شود. همچنین، رقم نقدی جایزه البرز ۱۴۰۲ دانش‌آموزی، نزدیک به دو میلیارد تومان تعیین شده که در بخش مقطع متوسطه اول هر نفر ۳۰ میلیون تومان و در بخش مقطع متوسطه دوم هر نفر ۴۵ میلیون تومان است که همراه با گواهی جایزه البرز به دانش‌آموزان منتخب اعطا می‌شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز اظهار کرد: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره واقف نیک‌سرشت زنده‌یاد حسینعلی البرز که با نیتی شریف، این بنیاد را بنیان نهاد، از همه حضار و میهمانان، به‌ویژه نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، وزیر محترم آموزش و پرورش، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و تمامی دستگاه‌های همکار در جایزه البرز ۱۴۰۲ دانش‌آموزی شامل سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت آموزش و پرورش، بنیاد ملی نخبگان و رسانه ملی تقدیر و تشکر می‌کنم.

دبیرکل جایزه البرز بیان کرد: حضور اساتید و چهره‌های ماندگار علمی حاضر در جلسه و اولیا و دانش‌آموزان را نیز که مایه فخر و مباهات میهن اسلامی‌مان هستند، ارج می‌نهم و با ذکر جملاتی از واقف خوش فکر عرصه وقف علمی، زنده‌یاد البرز، عرایضم را به پایان میرسانم. “من با تأسیس بنیاد فرهنگی البرز در حال حاضر دارای صد‌ها فرزند با استعداد هستم که چشم و چراغ آینده این کشور خواهند بود. من تصمیم گرفتم ثروتم را به جای آنکه در اختیار بازماندگان خویش قرار دهم، تماماً در اختیار فرزندان وطن که آنان را نیز فرزندان خود می‌دانم، قرار دهم تا به نحو شایسته‌تری به مصرف برسد. اکنون ثروت من، مال نابغه‌های ایران است.”

ارشدی اظهار کرد: امید که آرمان‌های حسینعلی البرز همچنان دنبال شود و آنان که از طریق بنیاد فرهنگی البرز، به درجات بهتری از علم می‌رسند و راه برایشان هموار می‌سود، دنباله‌روی او در این راه هم باشند. نامش جاودانه، یادش گرامی، وقفش مانا و اندیشه‌اش مسری.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی -رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه- گفت: آیه‌ای در قرآن کریم اشاره دارد که فرد خداترس، عالم است. واژه خشیت که در قرآن کریم آمده است، ترس از عظمت حق است. انسان در مقابل خداوند خالق احساس خشیت می‌کند. در نماز و در هر رکعت هنگامی که از قعود به قیام می‌رویم، با نیروی الهی می‌ایستیم.

وی افزود: اگر همه عالم کافر شوند، ذره‌ای برای خداوند متعال تأثیری ندارد. در دعاها آمده است که خدایا؛ هر علمی که بدان احاطه داری به ما عرضه کن. اگر این دعاها را همگان قرائت کنند، خداوند متعال نیز اجابت می‌کند که البته این اجابت دعاها نیز هیچ تأثیری بر قدرت الهی ندارد.

خاموشی با اشاره به نامه ۳۱ نهج‌البلاغه اظهار کرد: اولین نکته‌ای که در این نامه بدان اشاره شده است، خودسازی با یاد خداست. در فرازی دیگر امیرمؤمنان علی(ع) انسان را به توجه به حوادث روزگار جلب می‌کند. امروز غزه کوچک آماج حملات رژیم منحوس صهیونیستی است. مردم غزه بیشتر از یک دهه است که در محاصره آب و غذا قرار دارند. در این حادثه مردم مظلوم غزه ایستادگی می‌کنند‌ و فرزندان آن‌ها خود را برای شهادت آماده کرده‌اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به موضوع استعمار و استکبار علمی، ادامه داد: اگر نظام سلطه بخواهد سلطه علمی بر جامعه‌ای داشته باشد، جوانان و نوجوانان این جامعه باید در برابر آن بایستند. امروز دانشجویان و نخبگان ما به فناوری‌های نوین جهان همچون پرتاب ماهواره و … رسیده‌اند ‌که جای افتخار دارد. این توسعه به دلیل همان ۱۳ آبان بود که توانستیم استعمار و استکبار علمی را عقب برانیم.

خاموشی با اشاره به وصیت امیرمؤمنان علی(ع) به امام حسن(ع) در رابطه با ضرورت یاد مرگ، بیان کرد: دانش‌آموزان ما باید بدانند که آخرت زندگی اساسی و این دنیا زندگی گذر است. ما باید وضعیت خود را با انقلاب امام(ره) تطبیق داده و بدانیم رشد و حریت امروز ما به واسطه همین انقلاب امام خمینی(ره) است. امروز دانش‌بنیان‌های کشور به صورت کاملاً بومی توسعه پیدا کرده و می‌کند و دشمنان به واسطه بودن این علوم هیچ راهی برای خرابکاری در این حوزه ندارد. ما باید مولد علم بوده و قله‌ها را فتح کنیم. یکی از آموزه‌های امام علی(ع) توکل است؛ چراکه اصلی‌ترین سرمایه انسان است. کسی که به خدا تکیه و توکل کند، خدا بر او کافی است. دانش‌آموزانی که به خدا توکل کنند، حتما موفق خواهند شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: امروز باید میان‌رشته‌ای‌ها را در کشور جدی بگیریم تا در همه زمینه‌ها رشد کنیم. مرحوم البرز به ما یاد داد که هیچ کس ثروت خود را همراه با خود به آخرت نمی‌برد اما آن چیزی که برای خدا هزینه کرده و به او دهید، باقی خواهد ماند. امروز دانش‌آموزان و دانشجویان و نخبگانی که از سوی بنیاد البرز تجلیل می‌شوند، همگی برای مرحوم البرز دعا می‌کنند و این خیرات برای او خواهد بود. والدین جامعه باید در تربیت فرزندان شتاب کنند.

خاموشی تصریح کرد: والدین نباید فرزندان خود را در فضای مجازی رها کرده و اجازه دهند تا فرزندان بدون هدف وارد این فضا شوند. مطالعه تاریخ نیز باید در دستور کار دانش‌آموزان کشور قرار گیرد تا آن‌ها بدانند که چه مشکلاتی در کشور به واسطه قراردادهای ننگین به وجود آمده است. توجه به معنویات و آخرت‌گرایی نیز از نکات مهمی است که باید از سوی دانش‌آموزان انجام شود؛ چراکه رسیدن به کمال نتیجه همین امر خواهد بود‌.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: در روز قیامت، نعمت بزرگی که خدا به انسان می‌دهد، نور است و همگان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان و نخبگان باید تلاش کنند تا در مسیر کمال به این نور الهی دست پیدا کنند.

در ادامه، محمدمهدی اسماعیلی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- با محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غزه اظهار کرد: این رژیم آنقدر وقیح شده است که یکی از مسئولان این رژیم در برنامه تلویزیونی اعلام می‌کند که ما باید در غزه بمب اتم بزنیم تا همه مردم آنجا از بین بروند. این جمله را از هیچ یک از قدرت‌ها در طول تاریخ نشنیده بودیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع وقف در تاریخ ایران خاطرنشان کرد: اگر سنت وقف را نگاه کنید در همه تاریخ ایران پس از اسلام، شاهد رشد آموزش هستیم، قبل از اسلام تحصیلات در انحصار عده‌ای از نخبگان‌ بود اما پس از اسلام شاهد برپایی در امر عدالت آموزشی هستیم و همه امکان تحصیل را آموختن را دارند، در همین زمان وقف و آموزش با هم‌ گره خوردند و مدارس علمی و آموزشی ما اکثرا وقف شدند. همین امروز هم مدارس وقفی بسیای درکشور داریم که این خیرات و برکات به همه واقفین می‌رسد. مرحوم البرز کار فوق‌العاده‌ای کرد و به همه فرزندان ‌ایران زمین این فرصت را داد که همه بتوانند در امر آموزش موفق باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ما در حوزه وقف نیاز به گسترش این فرهنگ هستیم. امروز وقف وارد حوزه‌های علمی و فناوری، اقتصاد دریا و حوزه دانش‌بنیان شده و ارتقای جدی در خدمات عمرانی و اجتماعی و همچنین طرح‌های اقتصادی حوزه وقف را شاهد هستیم. ضمنا درحوزه پژوهش، مسکن، علم و فناوری و آموزش حضور وقف را می‌بنیم و این معنای واقعی وقف است.

اسماعیلی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جایزه البرز به خصوص حجت الاسلام خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه و حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز، گفت: از دوستان خوبم در این عرصه تشکر و قدردانی می کنم، سنت وقف در تاریخ اسلام سبب جاری شدن عدالت می شود که این سنت در ایران اسلامی چشم گیر است.

وی اظهار کرد: ما باید منافع وقف را در حوزه گسترش فرهنگ مبتنی بر نیات واقفین هزینه کنیم زیرا اقتصاد فرهنگ امروز نیازمند استفاده از منافع وقف است. فرهنگ اصل و پایه پیشرفت در کشور است و محیط اقتصاد و سیاست را پوشش می‌دهد و امید است با این تدابیر شاهد تحولات مهمی در این حوزه باشیم.

اسماعیلی در پایان افزود: به همکاران در سازمان اوقاف و بنیاد فرهنگی البرز پیشنهاد می شود که از سال آینده، ایرانیان خارج‌ از کشور هم در این جایزه شرکت داشته باشند. آنها فرزندان‌ ما هستند. یکی از نگاه‌های اصلی دولت افزایش همدلی و‌ مشارکت سازنده ایرانیان خارج از کشور در فضاهای مختلف آموزشی و فرهنگی است.

رضامراد صحرایی -وزیر آموزش و پرورش- نیز در این مراسم، ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه و شهادت مردم مظلوم و کودکان معصوم اظهار کرد: آموزش و پرورش هر کشوری سیمای آینده آن کشور است. اقتصاد، فرهنگ و قدرت جامعه آینده ما از آموزش و پرورش نشات می‌گیرد. در واقع آینده هر کشوری در دنیا از آموزش و پروش آن تصویر می‌شود، جمع دانش‌آموزان برتر کشور تصویر بسیار امیدبخشی از آینده ایران ما است.

وی ادامه داد: نخبگان در هر کشوری بین یک و نیم تا سه درصد جامعه را تشکیل می‌دهند، به همین‌منظور رهبر معظم انقلاب فرمودند «در شناسایی، جذب، هدایت، ساماندهی، شنیدن و درمان دردهای نخبگان شب و روز نشناسید». زیرا نخبگان موتورهای پیش‌ران تحول هر جامعه هستند و از هر حیث اصلی‌ترین سرمایه هر کشوری همین نخبگان محسوب می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: این روزها که دل ما برای مردم و دانش‌آموزان مظلوم غزه خون است، همگان بدانند که اگر نخبگان برای یک ماه آمریکا را تحریم کنند، هیچ چیزی برای آن‌ها باقی نخواهد ماند. تمام آن‌ چیزی که آمریکایی‌ها دارند، به واسطه دزدیدن و به‌کارگیری نخبگان سایر کشورها است.

صحرایی با بیان اینکه راه‌کار دیگر آمریکا برای ایجاد مشکلات و ضعف در جوامع مختلف، القای ناامیدی است  خاطرنشان کرد: نخبگان باید از مسائلی ‌که برای جذب آن‌ها در دنیا اتفاق می‌افتد، آگاه باشند تا اسیر دشمن نشوند. امروز باید نخبگان برای آینده کشور تربیت شوند. ‌ شناخت جهان آینده نیز از کارهای نخبگان است که باید آن را پیگیری کنند. شناخت مهمترین تحولات پیش روی جامعه نیز از دیگر اموری است که نخبگان باید بدان بپردازند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های دنیای امروز تحولات سریع و عمیق است. به همین‌منظور امروز باید معلمانی را به کار بگیریم که نسل جدید را بشناسند و آن‌ها را درک کنند.

وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: امروز شکاف ادراکی و شناختی که بین والدین، معلمان و دانش‌آموزان به وجود آمده، اجتناب‌ناپذیر است‌ و به همین دلیل آموزش خانواده‌ها و معلمان برای درک بهتر نسل جدید ضروری است. بیش از نیمی از مشاغل در ۲۰ سال آینده وجود نخواهد داشت و ما باید برای تربیت نسل جدید با این تحولات سریع، برنامه‌ریزی کرده و به ایجاد نشاط و همدلی و کار گروهی بپردازیم.

صحرایی ادامه داد: ویژگی مهم دیگر در این تحولات سریع، رقابت‌های رسانه‌ای است. لذا امروز با جنگ روایت‌ها مواجه هستیم. در این موضوع هوش مصنوعی و الزامات تعلیم و تربیتی تحولات زیادی ایجاد می‌کند و ما باید برای این موضوع آماده باشیم. نخبگان باید حلقه واسط بین نسل‌ها را به خوبی بشناسند.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر آینده جهان، موضوع رقابت است. در دنیای پیش روی ما رقابت عامل ریزش و رویش است. امروز رقابت ما رقابت تمدن‌ها است و رقابت در آینده نیز در همین موضوع خواهد بود. افرادی که نتوانند جایگاه و منزلت تمدنی خود را پیدا کنند، در میانه این رقابت از حرکت باز می‌مانند. هویت رقابتی یکی از ویژگی‌های دنیای آینده خواهد بود و دشمن به دنبال گرفتن هویت ملی و تمدنی نخبگان است.

صحرایی اضافه کرد: موضوع فرارشته‌ای امروز ارتباط عمیق با هویت و ریشه و جایگاه تمدنی انسان‌ها دارد. برای اینکه نخبگان را به داشتن نگاه تحلیلی سوق دهیم، باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا رابطه‌ای تطبیقی بین تمدن‌ها رخ دهد. خواندن تاریخ ناظر به همین مسئله است. بزرگان در همه ادیان تاکید بر خوانده شدن تاریخ از سوی نخبگان دارند؛ چراکه نخبه‌ای که تاریخ می‌خواند در جنگ رقابت‌ها و تمدن‌ها بازنده نیست.

صحرایی ادامه داد: در رقابت پیش رو، نقش خانواده و نظام تربیت بسیار مهم است. در سند تحول بنیادین به طور جدی بر ارتقای خلاقیت و نوآوری در دانش‌آموزان تاکید شده است. همچنین در این سند بر توسعه و تجهیز آزمایشگاه‌ها تاکید شده و امروز مفتخریم که بیش از ۶۰۰ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور ایجاد کرده‌ایم.

وی بیان کرد: امروز باید سنت الهی وقف را در جامعه و در کتاب‌های آموزشی کشور بگنجانیم. ‌ نخبگان باید بزرگانی همچون مرحوم البرز را شناخته و به جامعه معرفی کنند. به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم که کتاب فرمول را بخوانند. ‌در این کتاب آمده است که برای مثال نیوتن از باقی فیزیک‌دانان دوره خود بزرگتر نبود اما دلیل ماندگاری امثال این دانشمندان، شبکه‌سازی از سوی چنین دانشمندانی بوده است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: وظیفه ما هست که امثال بزرگانی چون حسینعلی البرز و سنت وقف را معرفی کنیم و به کتاب‌های درسی‌مان بیاوریم. هرسال هنگام جایزه البرز آقای البرز زنده‌تر از هر زمان دیگر خواهد بود. معرفی این بزرگان از طریق شما، خودش یک تکلیف است که این را دنبال خواهیم کرد و آموزش و پرورش در این موضوع نقش آفرین است؛ همچنین باید جایزه البرز را را جایزه نوبل ایرانی بدانیم و  پیام ما این است که می‌توانیم چه در اصالت و چه در رقابت، جایزه البرز را بین‌المللی می‌کنیم.

وی درخواست کرد که در سال آینده، این جایزه که چند بعدی است ناظر به آینده و با رویکرد آینده‌نگری برگزار شود و اضافه کرد: در کانال شاد آموزش و پرورش، یک صفحه اختصاصی به این جایزه مهم اختصاص می‌دهیم تا دانش‌آموزان در سراسر کشور شخصیت حسینعلی البرز و جایزه البرز را بشناسند و سنت وقف را در بین خانواده‌های ایرانی معرفی و احیا کنند

 

گفتنی است، در پایان این‌ مراسم که با حضور سه نفر از برندگان جایزه البرز دانش آموزی در دهه 50 شمسی که امروز در مدارج عالی علمی، منشا اثر هستند نیز همراه بود، از ۴۲‌ دانش‌آموز برگزیده با اهدای گواهی البرز و جایزه نقدی تقدیر شد.

اسامی برندگان جایزه البرز 1402 دانش آموزی عبارتند از:

متوسطه اول (25نفر)

ندا وطن خواه آذربایجان غربی – متین بهزاد اردبیل – امیر صدرا حسن خانی اصفهان – غزل عطاری البرز – الهه زراعت پیشه بوشهر – عسل درخشان تهران – پویا قاسمی خراسان جنوبی – صاینا عمرانی خراسان رضوی – سیده پانیذ بهروز خراسان شمالی – ریحانه باوی خوزستان – آرتینا نعیمی زنجان – یاسمن رضاکاظمی سمنان – هلنا طالبی فارس – محمدمبین نظری قزوین – سارینا حسن بیکی قم- المیرا صیدی کردستان – آیلین عارفی کرمان – آریا نوریان تلزالی کهگیلویه و بویراحمد – محمد صادق میرشکار گلستان – نازنین زینب آذردژی گیلان – محمد یاراحمدی لرستان – مهرآفرین علیزاده قادیکلائی مازندران – آرشام طاهری کندر هرمزگان – مهسا ماهرقرین همدان – عرفان امینی یزد

 

متوسطه دوم (17نفر)

سروش مومنی اصفهان – امیررضا واشقانی فراهانی تهران – تهمینه لهراسبی تهران – مرتضی محمدی مطلق خراسان جنوبی – محمدهادی شقاقیان فارس – ماهان اسدی کردستان – متین حق شناس ادرمنابادی اصفهان – مبینا مهاجر خراسان جنوبی – مهدی اصغری خراسان جنوبی – کوثر منتشلو کردستان – محمدصادق برزگر بفروئی یزد – محمدعلی قاسمی فلاورجانی اصفهان – ساغرالسادات موسوی فارس – محمد مهدی اسماعیلی طرزی کرمان – زاهد زوار گلستان – زهرا بهرامی قم – فاطمه جعفری یزد