final-logo2-text1

متن سربرگ خود را وارد کنید

نشست خبری شصت و یکمین سال جایزه البرز در بخش دانش‌آموزی امروز چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ در محل بنیاد فرهنگی البرز برگزار گردید. این بنیاد با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان تشکیل شده است.
حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و دبیرکل جایزه البرز ابتدا با دعوت خبرنگاران به بازدید از موزه بنیاد و زنده کردن یاد و خاطر بنیانگذار بنیاد فرهنگی البرز، حسینعلی البرز از سختی ها و اهداف آن مجموعه سخن گفت و اظهار داشت که همچنان قدم هایشان در راستای مسیری است که بنیانگذار بنا کرده است.
سپس در ادامه افزود: جایزه البرز موسوم به نوبل ایرانی با پیشینه‌ای ۶۰ ساله از اندیشه و سرشت پاک مرحوم حسینعلی البرز نشات گرفته است و تاکنون به بیش از ۳۰۰۰ دانشجو وام تحصیلی و اشتغال به کار و همچنان ۴۶۵۰ جایزه حسن تحصیل به نخبگان، دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی مورد حمایت و تشویق بنیاد فرهنگی البرز قرار گرفته اند.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با تاکید بر اینکه این بنیاد تمامی اهتمام خود را بر اجرای صحیح و دقیق این جایزه گذاشته تا از مقام علم تقدیر و تجلیل کند، افزود: در مراسم امسال که در روز دوشنبه ۱۵ آبان در هتل ارم تهران با حضور مسئولین علمی و فرهنگی کشور برگزار می شود، ۴۲ نفر از دانش‌آموزان نخبه کشور که به تفکیک ۲۵ دانش آموز از مقطع متوسطه اول و ۱۷ دانش آموز از مقطع متوسطه دوم می باشند، مفتخر به کسب باسابقه ترین جایزه علمی کشور موسوم به نوبل ایرانی می شوند.
دبیرکل جایزه البرز در پایان گفت: باتوجه به رویکرد سنوات اخیر بنیاد فرهنگی البرز در رشد رقم نقدی جوایز و به دنبال تصویب تداوم این افزایش در جلسات هیئت امنای بنیاد، رقم جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش دانش‌آموزی با افزایش پنجاه درصدی نسبت به سال قبل تعیین گردید و بر این اساس، به هر یک از دانش‌آموزان منتخب کشوری در پایه نهم مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه گواهی جایزه البرز و در پایه دوازدهم به هر یک از دانش‌آموزان منتخب کشوری مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی همراه با گواهی جایزه البرز از طرف بنیاد فرهنگی البرز اعطا می‌شود.
وی ادامه داد: امروز، صد‌ها نفر از برندگان دانش‌آموزی جایزه البرز، در زمره دانشمندان و نخبگان علمی تراز اول جهان قرار داشته و منشأ خدمات ارزنده بسیاری بوده و هستند.
به گفته وی، بنیاد فرهنگی البرز مصمم است تا به طور مستمر و پیوسته در مسیر تحقق آرمان‌های واقف نیک اندیش خود حرکت نموده و برای ترویج علم و علم آموزی، سخت کوشی و حُسن تحصیل در قشر دانش آموز هر گونه تمهید شایسته‌ای را به کار بندد. بنیاد فرهنگی البرز دانش آموزی را ارج می‌نهد که در کنار موفقیت‌های درسی و تحصیلی خود، دلبسته و قدردان میهن عزیزمان، ایران اسلامی است.

شایان ذکر است در این نشست که با حضور اصحاب رسانه برگزار شده بود، از پوستر فراخوان جایزه البرز ۱۴۰۳ در بخش نخبگان رونمایی شد.