final-logo2-text1

متن سربرگ خود را وارد کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز امروز در نشست خبری این جایزه گفت: با اجرای امینانه نیت یکی از واقفان علمی و فرهنگی کشور به نام مرحوم حسینعلی البرز از سال ۱۳۴۲ شمسی به بعد امسال شاهد برگزاری همایش و تجلیل از نخبگان واجد شرایط جایزه بنیاد البرز هستیم که می‌توان آن را جایزه نوبل ایرانی نامید.
آقای حیدر ارشدی در زمینه نحوه اعطای جایزه بنیاد البرز گفت: بنیاد فرهنگی البرز، تاکنون به بیش از ۳ هزار دانشجو وام تحصیل و اشتغال به کار پرداخت و به بیش از ۴ هزار و ۶۵۰ نفر جایزه حسن تحصیل اهدا کرده است که در گذشته این جوایز اغلب بدون برگزاری همایش و اطلاع رسانی به منتخبان اهدا می‌شد، ولی از ابتدای این دهه، به منظور ترویج علنی فرهنگ وقف علمی که خود ترویج معروف است، جایزه بنیاد البرز در قالب برگزاری همایش‌های ملی و استانی اهدا می‌شود.
وی افزود: بنیاد فرهنگی البرز در دهه اخیر، ۴ همایش ملی در تهران و ۸ همایش استانی برگزار کرده که حاصل آن اهدای جایزه به هزار و ۲۰۱ نفر از دانشمندان، مخترعان، دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان برتر کشوری و استانی بوده است.
ارشدی تأکید کرد: منتخبان امسال ۲۸ دانش آموز مقطع متوسطه اول و ۲۹ دانش آموز در مقطع متوسطه دوم هستند که از ۲۸ استان کشور معرفی شده اند.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز یادآور شد: فرایند گزینش، انتخاب و معرفی منتخبان برتر، طبق آئین نامه‌های موجود بنیاد فرهنگی البرز، براساس ضوابط و معیار‌های هریک از مراجع مربوطه صورت می‌پذیرد.
همایش ملی و سالانه جایزه بنیاد البرز هر سال در تهران برگزار می‌شود. امسال نیزاین همایش با حضور مسؤولان و شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور ۲۸ آذر در هتل ارم تهران برگزار خواهد شد.